מוטיבציה לאימון אישי – איך עושים את זה?

צרו איתי קשר

פוסטים אחרונים

אימון אישי – הרגל משנה חיים

לכולנו ברור למה אימון אישי הוא דבר חיוני וחשוב כאשר מבקשים לבסס ידע שנצבר מתוך התנסות. אבל אולי דרך המילים והטיפים שאספתי כאן במאמר יהיה

קרא עוד »

"דרישטי" – אימון בנקודת מבט

אחד הדברים המאתגרים באימון יוגה, הוא שימור הפוקוס שלנו, או ריתוק תשומת הלב שלנו לדבר מסויים לאורך זמן. תשומת הלב שלנו קופצנית, וכל הזמן עוברת

קרא עוד »

מה עליי לדעת לפני שיעור יוגה?

מה כדאי להביא לשיעור יוגה? כדאי להגיע לשיעור יוגה עם בגדים נוחים לתרגול. כמורה אני תמיד מעדיפה לראות את כפות הרגליים והקרסוליים של תלמידיי. אני

קרא עוד »

דף הפייסבוק

בואו נדבר קצת על מוטיבציה לאימון.

כולנו רוצים  קצת יותר מזה… נכון? אז איך בעצם, משיגים מוטיבציה?

מוטיבציה לא סתם מגיעה מהשמיים.  ראשית, אנחנו מתחייבים למשהו שחשוב לנו, אם זה לא מספיק חשוב לנו, אין סיבה שתהיה לנו מוטיבציה לעשות אותו.

אפקט ה"למה" WHY?

להסתכל פנימה ולבדוק למה זה חשוב לי? למצוא את ה "למה לי לעשות את זה בכלל"? לנסח במילים למה חשוב לי להתאמן . (לא כדי לשרוף קלוריות- זה לא באמת ערך) מה אני מאמינה שיהיה בחיים שלי, אם אתאמן. איזה ערך יש לכך עבורי. (חשוב לי להוות דוגמא לעצמי ולילדיי על אורח חיים בריא, חשוב לי להיות בריאה, חשוב לי להרגיש יותרנוח בגוף, חשוב לי ליצור זמן ביום שמוקדש לעצמי, לשים לב, להיות קשובה, לייצר מערכת יחסים יותר ערנית עם עצמי ועם העולם).

פעולה מחוייבת

יוצרים פעולה בכיוון, למשל. אם חשוב לי להיות בריאה. מה עליי לעשות בנידון? להתאמן, לאכול נכון, להזין את הגוף שלי בדברים שיהיו טובים לו.

הזנה כוללת גם צריכת תוכן מיטיב שעושה טוב. זה יכול להיות טיול בטבע, מפגש עם חברים, ספר מרתק או כל דבר אחר שממלא אותי בתוכן שמתאים לערך שחשוב לי למשל כפי שציינתי קודם: הערך "שמירה על בריאותי".

כאשר אני פועלת בכיוון, למשל – מקימה את עצמי להתאמן, למרות שהרבה יותר נוח למצוא דברים אחרים לעשות,  בהתחלה הסיפוק והשמחה על עצם האימון מייצרים מוטיבציה להמשיך.

קודם יש פעולה ואז נוצרת מוטיבציה. לכן כשמפסיקים להתאמן לכמה זמן, יש פחות מוטיבציה לחזור להתאמן. 

והנה חדשות! 

זה אף פעם לא נהיה קל להחליט לקום ולהתאמן. רק החלק של ה "למה לי לעשות את זה" נהיה ברור יותר ומובהק יותר עם הזמן וזה מה שנותן מוטיבציה להמשיך.

מה יכול לעזור להמשיך עם זה לעוד הרבה זמן? הנה כמה טיפים:

לא להסתכל על אנשים אחרים רק על עצמי

להשתיק קולות חיצוניים ולהתבונן פנימה. לצאת מהתחרות. כאן חשוב רק מה שנכון לי. אנחנו רוצים לבנות כאן מערכת יחסים עם עצמנו נכון? זה לא משנה כמה נראה לנו שהדשא של השכן ירוק יותר.

תכנית פעולה מאורגנת וכתובה מעוגנת ביומן.

להיות ראליים! כמה זמן יש לי, מתי? באיזה יום? לסמן ביומן, לסגור את המשבצת הזו ולהתחייב לה. להתייעץ עם מורה מוסמך שיתאים אימון לפי הזמן שיש והיכולת.

אם קופצים מעל הפופיק, לא מצליחים להתמיד. לא מתאים כל יום? אין בעיה. כמה פעמים בשבוע כן מתאים? לפעמים מוותרים מראש, נסו לא לוותר מראש ובמקום להגיד לעצמכם איך "זה לא הולך לקרות", נסו לראות איך זה כן יקרה.

Show up! נוכחות. 

גם על המזרון וגם בתוך הגוף. באופן יומיומי. להחליט על אימון יום יומי. אפילו אם יש ממש מעט זמן או שבכלל אין כוח היום. גם אם הלו"ז השתנה (אלה החיים), עדיף להתאמן אפילו דקה או שתיים, אבל לא לוותר על האימון. תשומת הלב והכוונה חשובות כאן יותר מהזמן המוקדש לאימון. כך מתבסס הרגל.

להחליט שלא מפסידים אימון פעמיים ברציפות.

אם הפסדתי פעם אחת, לא נורא, אבל לא להפסיד פעמיים ברציפות, אחר כך עוד יותר קשה לחזור לזה.

קבלת אחריות.

מורה ליוגה לא מספק מוטיבציה להתאמן. רק התלמיד יכול לעשות את זה עבור עצמו. אם המורה מהווה דוגמא טובה לאדם שמתאמן, הוא יכול לשמש השראה לתלמידים שלו לעשות כן.

אז מאיפה מגיעה המוטיבציה? רק מבפנים.

אפשר לחפש פרטנר/ית שרוצה גם ליצור שינוי בהרגלים ולהכניס אימון לחיים – ולהתאמן יחד או לחוד אבל להיות בקשר סביב זה ולפרגן אחד לשני כשמתאמנים (זה לא כל כך קשה היום כשיש ווטצאפ או מסנג'ר, אפשר אפילו רק לשלוח אימוג'י). ככה תהיו מחוייבים גם לאימון אבל גם אחד לשני.

ליצור תנאים מתאימים:

החלטתם להתאמן על הבוקר? סדרו את המקום כבר בלילה שלפני, (נקו מפירורים
ואבק, חשוב להרים חלקי לגו) פרסו מזרון. זהו- החלק הכי קשה כבר נעשה.

בהצלחה.

תוהים למה צריך אימון אישי? תוכלו לקרוא על כך בפוסט הזה

רוצים להתאמן לבד ואין לכם מושג מאיפה להתחיל? אני כאן כדי לעזור לכם.

קבעו איתי פגישה אישית כדי לבנות אימון אישי המותאם לצרכים שלכם.

סגירת תפריט